Culture Pass – державна кампанія у Франції, метою якої є заохочення молоді до культурного відродження. Крім того, таким чином держава намагається допомогти магазинам і установам культури оговтатися після коронавірусних обмежень.

Це цікаво Перше легальне онлайн-казино Cosmolot приєдналось до Ukrainian Gambling Council

У рамках кампанії урядом Франції було прийнято рішення видати учасникам програми – вісімнадцятирічним громадянам країни – по 300 євро. Ці гроші вони мають витрачати на заходи, які пов'язані з культурою. Для цього створили спеціальний додаток, в якому учасники програми можуть обрати категорію, на яку хочуть витратити запропоновані державою кошти:

  • квитки в кіно, музеї, галереї, виставки;
  • підписки на розважальні та освітні сервіси;
  • книги (фізичні та цифрові копії), комікси, фільми, ігри;
  • уроки танцю, малювання;
  • товари для творчості, музичні інструменти.

Через 2 місяці після запуску експерименту з передплаченим "культурним абонементом" автори проєкту відзвітували про ефективність кампанії. Аналітики вивчили трати понад 600 тисяч молодих людей, які приєдналися до програми, і дійшли висновку, що 75% від загального числа покупок склали книги. До того ж дві третини від цього числа припадають на комікси і мангу.


Дві третини від загального числа придбаних книг склали комікси і манга / Фото New York Times

Хоча деякі політики та соціологи критикують кампанію та кажуть, що вона лише долучає молодих людей до попкультури і не спонукає їх до нових відкриттів, творці проєкту, серед яких і президент Франції Еммануель Макрон, нічого поганого в результатах не бачать.

Так, багато хто приходить в книжкові магазини та купує на ці гроші мангу. А заодно вибирають ще якусь книгу з зовсім іншої категорії,
– сказала Дженна Хемері, одна з представниць програми.

Уряд Франції має намір у 2022 році залучити до програми підлітків: їм видаватимуть по 200 євро.

До теми Обережніше зі своїми бажаннями: 15 людей, прохання яких сприйняли занадто буквально