Дослідники розповіли, чому апельсини часто продаються у сітках певного кольору.

Дивіться також Дивний лайфхак: жінка показала, як насправді потрібно розгортати мішки для сміття

У чому причина

Як виявилося, це підступний трюк, щоб обдурити покупців та змусити купити більше фруктів. Річ у тім, що червона або помаранчева пластикова сітка навколо фруктів допомагає створити враження, що апельсинова шкірка має більш насичений помаранчевий колір, завдяки чому фрукти мають соковитий і привабливий вигляд для споживачів.

Щосуботи на місцевому ринку я купую апельсини для соку у моєї улюбленої продавчині фруктів Хельги. В один день у неї не було гарних стиглих апельсинів. Пізніше, зайшовши до супермаркету, я побачив, що стиглих апельсинів було вдосталь, і, звісно, купив їх цілу купу. Вдома, коли я вийняв апельсини з сітки, сталося диво: кожен апельсин, гарно забарвлений у сітці, перетворився на жахливий відтінок зеленого без сітки,
– поділився психолог Карл Р. Гегенфуртнер із Гіссенського університету.

Цей принцип заснований на ілюзії конфеті – візуальному феномені, коли на сприйняття кольорів сильно впливає навколишній контекст.

Залишаючись вірним науковому методу, він також висунув докази на підтвердження свого твердження у вигляді фотографій, на яких зображені деякі оманливі апельсини.

Як змінюється колір апельсина в різному контексті
Як змінюється колір апельсина в різному контексті / Фото Gegenfurtner/i-Perception/2024

Як це працює

  • Ілюзія конфеті базується на принципі, що наш мозок запрограмований на оброблення периферійного зору і сприйняття кольорів.
  • По суті, наш мозок прагне забезпечити нам плавний, безшовний досвід, який можна зрозуміти якомога ефективніше. Так само наша зорова система налаштована на сприйняття однорідності та плавних переходів.
  • Коли червона сітка накладається на помаранчевий, наш мозок об'єднує сусідні кольори, щоб спростити те, що ми бачимо.